سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوکیا


ارسال sms فارسی با خط نستعلیق ممکن شد

مدیرعامل شرکت رهیاب پیام رسان به عنوان اپراتور اول SMS کشور از امکان ارسال SMS فارسی با رسم الخط نستعلیق خبر داد.
علیرضا احمدیان زارچی، درگفت و گو با ایلنا، با اشاره به فعالیت شرکت رهیاب در جهت ارسال SMS با رسم الخط‌‏های معروف فارسی و انگلیسی، اظهارداشت: در حال حاضر شاهد خطری که خط فارسی را در تهدید قرار داده هستیم و می‌‏دانیم که رسم الخط لاتین که این روزها به فنگلیس مشهور شده عملا به دو علت ارزیابی و قابلیت خوانده شدن در تمامی انواع گوشی‌‏های تلفن همراه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.


وی، افزود: شرکت رهیاب به عنوان مجری سیستم‌‏های موبایل، ساخت نرم افزاری با قابلیت ارسال SMS فارسی به قیمت نیم بها، به نحوی که هم قیمت ارسال SMS لاتین باشد را در دستور کار خود قرار داد و هم اکنون موفق به ساخت این نرم افزار که در دنیا بی نظیر است، شد.
احمدیان، در خصوص نمونه‌‏های مشابه این نرم افزار، گفت: تاکنون هیچ مرکز تحقیقاتی یا تجاری از ساخت چنین سیستمی گزارشی منتشر نکرده است و ایران به عنوان پیشرو در این سیستم در سطح دنیا حتی جهت رسم الخط انگلیسی معرفی شد.
وی، یادآورشد: این سیستم، متن فارسی را به مخابرات ارسال نمی‌‏کند تا شامل بهای پیام فارسی شود، بلکه در ازای هر حرف فارسی یک کد را به سمت گوشی مخاطب ارسال می‌‏کند که این کدها نیز طربق تعرفه معمولی محاسبه می‌‏شود.
مدیرعامل رهیاب پیام رسان، به نحوه استفاده از سیستم فوق برای عموم مشترکین تلفن همراه اپراتورهای کشور اشاره کرد و افزود: متقاضیان می‌‏توانند با ارسال یک SMS به شماره 100035 از خدمات متنوع رایگان رهیاب بهره‌‏مند شده و متعاقبا نسبت به دانلود برنامه مذکور مطلع شوند.
وی، گفت: شرکت رهیاب با ارسال SMS به متقاضیان چگونگی تهیه رایگان سیستم فوق را اطلاع خواهد داد.
مدیرعامل اپراتور اول SMS کشور، با اظهار امیدواری از نرخ رشد کشور در صنعت تلفن همراه، تصریح کرد: همان طور که شرکت رهیاب توانست ارسال SMS به صورت رمز شده را به مشترکین هدیه کند، این بار نیز درصدد ارائه خدمتی دیگر است و امیدواریم با ترکیب دو سیستم فوق در یک نرم افزار امکانی را فراهم کنیم که هم ارسال SMS به صورت فارسی تشکیل شود و هم ارسال انجام شده به صورت رمز منتقل شده تا پیوسته حریم خصوصی مشترکین محفوظ شود.
احمدیان، یادآورشد: نرم افزار فوق طی یک ماه آینده به متقاضیان ارائه می‌‏شود و مشترکین می‌‏توانند علاوه بر خط نستعلیق از قابلیت تغییر رنگ، تغییر خطوط مانند امکانات نرم افزار WORD برای ارسال SMS استفاده کنند.
وی، افزود: این نرم افزار روی همه گوشی‌‏های تلفن همراه دانلود می‌‏شود و همه مشترکین می‌‏توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند


ارسال شده در توسط رضا میرزاعبدالله